коя съм аз
Мастър в: дизайн мислене, визуално мислене
Фокус: обучения, проучване на терен, брейнсторминг, визуално мислене
Брой проведени уъркшопи: > 40
Брой реализирани проекти: > 5
Индустрии: Архитектура, Интериорен дизайн, Образование
Аз съм Мария. Винаги съм била много добра в систематизирането на информация и отсяване на нужното от ненужното. Това много ми помагаше както в училище, така и в университета, защото не се плашех, когато пред мен се изсипваха огромни книги с информация, която трябва да прочета.
В работата си, по-конкретно от работата в екип се научих да слушам: да бъда по-толерантна и търпелива, да се интересувам от идеите на другите, да се опитвам да ги надградя с моите познания. Това много ми помогна в архитектурната ми работа, защото осъзнах,че идеите на много и различни хора, които си имат доверие, балансират се и надграждат заедно, могат да постигнат съвършен продукт.
Любовта към екипната работа и интересът към взаимодействието между хората естествено ме доведе и до дизайн мисленето, покрай което продължавам да научавам различни неща всеки ден.
трите най-важни професионални проекта
Проучването, проектирането и изготвянето на реконструкцията на Центъра по природни науки и предприемачество към I OУ “Никола Вапцаров”, Берковица, защото ми беше първият такъв проект.
Проучването, дизайна и провеждането на модула по Визуално мислене за учители към европейския проект Developing Innovation and Creativity in Education, защото работата с учители е изключително вдъхновяваща.
Подготовката и провеждането на обучение за фасилитатори по дизайн мислене в Анкоридж, Аляска, защото на това обучение достигнахме до нови висини: да обучаваме бъдещи обучители.
най-голям провал и научени уроци
Веднъж по време на уъркшоп със студенти от една африканска страна, за откриване решихме да направим една игра, която подпомага работата в екип и обикновено е много забавна. Тя представлява хващане за ръце и увиване на всички хора в голям възел. Това, което изобщо не бяхме взели предвид беше, че въпреки участниците бяха млади студенти и се познаваха, такъв тип физически контакт не беше приет в тяхната култура. Заличихме неловката ситуация със смях, но това ни научи много важен урок: при дизайн на един уъркшоп определено трябва да се взима предвид контекста, от който идват участниците, за да може да е приятно и пълноценно за всички.
в неделя ставам рано ЕДИНСТВЕНО за
ски, а когато няма - тренировка по пилатес, пътешествие до морето, да закуся и да си легна отново.