Редизайн на продукти:

Спринт за нов продукт

Динамичният и изискващ свят, в който живеем, създаде изключителни извънредни бизнес ситуации. Това произтича от технологичния прогрес, разрастващата се конкурентна среда и взискателния глас на потребителя, който чуваме да се провиква най-високо на хранителната верига.

В бизнес контекст всички си задаваме въпроса: какво можем да направим, за да аскелерираме процеса по иновации? Как можем (за кратко време) да създаваме продукти и услуги, които са интуитивни и разбираеми за хората? Как бихме могли да подобрим преживяването на клиента с нашите продукти и услуги без това да ни отнема месеци или дори години?

Какво може да се приложи като подход към всяка бизнес нужда, предизвикателство или във всяка индустрия и организация? Отвъд гъвкавите нагласи, има ли утвърден процес, който можем да следваме, когато пускаме нов продукт на пазара? И, последният, но най-важен въпрос: всичко това има ли как да се случи виртуално?

Този процес съществува отдавна и е изпробван от компании като Фейсбук, Гугъл, Убер, както и много други индустрии и стартъпи по света. Процесът се нарича продуктов дизайн спринт. И най-хубавото е, че е ние сме разработили и тествали формулата за дистанционна работа.

Какво представлява спринтът за нов продукт?

Продуктовият дизайн спринт е серия от уъркшопи, които позволява да се намали риска от лансирането на нов продукт и да отговори на сложни бизнес въпроси за много кратко време. През целия спринт, екипът достига до по-задълбочено разбиране на нуждите на хората, идентифицират се и се пре-валидират работещи решения.

broken image

Кога да правим спринт за нов продукт?

Спринтът се използва за валидиране на нови продукти или услуги преди да се мине към разработка и лансиране на пазара. Целта на спринта е да подобри най-крехката и важна част - преживяването на хората с нашия продукт или услуга.

Създаване на нови продукти

Спринтът за нов продукт е подходящ, когато имате идея на нов продукт. За да валидираме концепция; да разберем какви фийчъри да интегрираме; да създадем най-добрия UX за приложение, уеб платформа или всякакъв друг тип дигитален продукт.

Структурата на спринта предполага да се мине през всички фази на разработването на нов продукт и най-вече ни помага да:

/ имаме обща визия за продукта с всички стейкхолдъри

/ валидираме концепцията и нейните специфики

/ получим реална обратна връзка от хората на ниво прототип (преди инвестицията)

Редизайн на съществуващи продукти

Когато вече има съществуващ продукт, дизайн спринтът може да се използва за:

/ добавяне или промяна на фийчъри

/ подобряване на потребителското преживяване (UX)

/ редизайн на продукта

/ за решаване на сложен проблем

Как изглежда един дизайн спринт, колко време продължава?

Ако следваме оригиналната рецепта на Google Design Sprint, тя отнема пет последователни дни. В реалността, предвид натоварването на екипите с други проекти, ние разпределяме спринта в няколко седмици или месеци. Итерирали сме върху класическата рецепта и фазите на спринта са: проучване, концепция, тест и имплементация.

Как създаваме дизайн спринт точно за нашия продукт?

Като бизнес редизайнери знаем, че всяка индустрия има своите уникални предизвикателства и че приложимо решение за всички не е добра стратегия. Затова, когато започваме дизайн на спринт, винаги държим на колаборация с клиента, т.нар. съвместно създаване. Целта е спринтът да е така построен, че да работи за конкретната задача, но да отчита и днк-то на компанията, процесите ѝ и начина на работа.

За редизайн на услуги или редизайн на стратегическо планиране, може да разгледате и другите ни дизайн спринтове - Редизайн на услуги: Спринт за Клиентски Пътеки и Редизайн на Стратегия: Спринт за Стратегическо Планиране.

Примери на спринтове за нови продукти от нашата работа

Освен глобалните компании като Слак, Хедспейс, и Фейсбук, които ползват спринтовете за нови продукти, споделяме и няколко примера от нашата работа в България:

Как да направим спринт за нов продукт вирутално?

Пренесохме целия дизайн спринт процес онлайн, използвайки интерактивни и ефективни средства за дигитална колаборация като интерактивни бели дъски и ”breakout” стаи за екипна работа.

Тествахме над 20 различни платформи и комбинации, за да можем да създадем ефективно и смислено преживяване в дигитална среда, доближаващо се максимално до това на живо. Направихме вътрешни тестове, тестове с клиенти и адаптирахме портфолиото си за дистанционна работа и фасилитация. Част от клиентите, които ни се довериха в процеса, са Accenture Global, Deutsche Telecom, Telenor, Roche, Raiffeisen Bank и други.

Ако имате нужда от повече информация, за да решите дали дизайн спринтът е вашето нещо, може да тествате с едночасова демо сесия, която ще ви помогне да видите механиката и скоростта на дизайн спринт процеса. Пишете ни на hello@launchlabs.bg!