Цветелина Панова

коя съм аз

Мастър в: Design thinking (дизайн мислене), Service design (дизайн на услуги), Placemaking

Фокус: проучване на терен, брейнсторминг, прототипиране, визуално мислене, иновации

Брой проведени уъркшопи: > 15

Брой реализирани проекти: > 12

Индустрии: дизайн, архитектура, фотография

Първият ми „дизайн“ беше шнола за коса във формата на химикалка. Бях на пет и бях страшно горда от себе си. Разбрах, че като порасна искам да измислям разни неща.

По-късно започнах да поглъщам книги с научна фантастика, проследявайки възможни бъдеща и цивилизации. Научих, че нещата са взаимосвързани и промяната на едно, води до промяна на следващото.

Години по-късно, вече като архитект, търсех как мога да давам максимална добавена стойност в работата си. Опитът ми показа, че това може да стане, когато са ангажирани всички мои умения и интереси. Само така приносът ми е цялостен и уникален. Един от най-важните изводи до които стигнах обаче е, че даденостите и ограниченията с които трябва да се съобразявам не са пречки, а възможности за създаването на работещ и уникален проект.

трите най-важни професионални проекта

"Банковият клон на бъдещето" - създаване нов стандарт за дизайн, който се фокусира, както върху преживяването на клиентите, така и на служителите на Райфайзен Банк.

Концепция и продуктово развитие на „Таратанци“ - иновативен визуален поглед към българските народни танци и развиване на съвременен подход към българския фолклор.

„Портрети на изчезваща София“ - представяне на проблема с опазването на старите софийски къщи, не само като разрушаване на физическата тъкан на града, а като изтриване паметта за хората и начина на обитаване на градската среда.

най-голям провал и научени уроци

Преди доста години, по предложение на познати направих продукт с идеята да участвам на един от големите коледни базари. Бях убедена, че е страхотен и ще върви като „топъл хляб“, но неприятната изненадана беше, че само малка част от бройките се продаде.

Урок едно: предположения без проучване на потенциалните клиенти, е по-вероятно да не се окажат верни.

Урок две: рекламата е важна – продукт за който почти никой не знае, няма шанс да се реализира.

в неделя ставам рано за да...

разходя лапичките на Рони, пофантазирам с писалка или бои, снимам сгради, улици, хора